Followers

Friday, October 1, 2010

Penat..tired..exhausted!

Membebel dari whitechocolate at 8:40 AM
Di pagi yang hening ini, aku membukakan mataku dengan penuh keazaman hanya untuk meng'online'kan diri. Disebabkan aku begitu sibuk dengan pelbagai assignment dan juga mid sem exam, aku tidak berkesempatan untuk menulis diari. 

...

Badanku terasa amat letih kerana tidak berehat secukupnya kerana hanya 4 jam sahaja tidur. Ini kerana asgnmt dan juga exam.."Cis pnye asgnmt! time2 exam ni la kne anta", monilog aku sendrik. Semasa aku dalam keadaan hyper tension tersebut, beliau juga jarang meng'sms' aku.."sory xmesej..ade keje ckit",katanye..Tiap2 ari sepanjang semggu ini die melakukan perangai yang sama..Tiba2 fikiran memikirkan perkara yang jahat.."die ade org laen ke?",fikirku. Tapi aku dengan segera membuang fikiran ku jauh2 kerana aku tahu die mencintai aku..sambil2 tensen aku menyanyi lagu yang aku lihat dia dalam facebook..

Ku ingin kau tahu ku mencintaimu
ku ingin kau tahu ku menyayangimu
walau adanya diriku
oh..sayang
memang jalan hidup kita berbeda
dan ku hanya lah para jalanan
namun salahkah bila aku mencintaimu
sayang..sayang..sayang..sayang..
sayang..sayang..sayang..seribu kata sayang..
Ku ingin kau tahu ku mencintaimu
ku ingin kau tahu ku menyayangimu
walau adanya diriku
oh..sayang
aku rawatkan kepergianmu
bersama dia sayang
namun salahkah bila aku mencintaimu
ku tunggu..kau ku tunggu
ku nanti..kau ku nanti
walau sampai akhir hayat ku ini
I wanna be your make me happy
I wanna be your make me smile
I wanna be your make me happy
I wanna be your make me smile
ku tunggu..kau ku tunggu
ku nanti..kamu ku nanti
walau sampai akhir hayat ku ini
Aku hanyalah insan biasa
yang tak pernah luput dari rasa cinta
namun salahkah bila aku mencintaimu
dia kapitalis


....

Dalam mggu yang begitu meng'tensen'kan aku dan kawan2 ku, ade juga perkara yang tidak dijangka berlaku..Salah seorang kawanku mendapat durian runtuh sebanyak separuh dari seribu RM. Dia tidak menyangka bahawa itu adalah duit nya kerana dia memberitahu duitnya di dalam bank hanya la beberapa ringgit. Aku turut tertanya2."mana datang duit tu eh?",tanya ku kepada nya.."tak tahu..",jawab beliau. Kawanku menceritakan kepada kawannya merangkap kawan ku juga."mungkin orang tersalah masuk..xpon orang bank yang slah key-in no". Beruntungnya badan kalau dapat durian runtuh..

....

Beberapa hari keesokkanya, 2 orang kawanku ke PKU iaitu klinik di universiti ku. Mereka menceritakan pengalaman bagaimana dilayan endah tak endah sahaja oleh doktor perempuan di situ. Al-kisah cerita kawan ku masuk ke bilek doktor berdua-dua. "sapa yang sakit ni?! yang tak sakit boleh duduk luar",kata doktor tersebut. "Kawan saya yang sakit tapi saya nak tanya soalan je." "Kenapa awak tak pergi register dulu?" "Saya nak tanya soalan je.". Selepas itu doktor menanyakan soalan kepada kawanku yang sakit ini tanpa melihat dan meng'check' badan beliau. "Saya batuk". "lagi?" Kawanku terlupa sebentar akan penyakitnya yang satu lagi akibat takut akan ke'garang'an doktor tersebut. "erk..ciri-birit". Doktor tersebut menanyakan soalan kepada seorang lagi kawanku."awak nak tanya ape?!"."Saya sakit kepala. Sakit die sebelah kiri kepala.migrain kot". Lantas dengan selamba doktor tu berkata dengan nada kasar,"Biasala tu..sakit kepala biasa..bukan migrain.awk tensen je.da ramai pelajar ckap kalau saya kepala je, migrain." Mereka ke kelas sambil menceritakan ketidakpuasan hati tentang doktor di situ. Doktor apekah ini? Merawat pesakit dengan endah tak endah sahaja. cuba bayangkan kalau pelajar itu mempunyai penyakit yang agak bahaya dan dia merawat pelajar dengan cara begitu, silap haribulan pelajar akan meninggal.Baru lah ase bersalah seumur hidup..Aku terasa tidak adil mereka dilayan begitu kerana doktor dan pekerja2 yang bekerja di PKU itu dibayar. Dan pelajar2 juga telah membayar kos perubatan setiap semester. perlukah dilayan begitu??

0 comments:

Post a Comment

 

Pelangi Cinta Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei