Followers

Monday, August 8, 2011

Fun @ My Mum's Kitchen..(^_^)

Membebel dari whitechocolate at 10:33 PM
Assalamualaikum w.b.t kepada semua yang aku kasihi and cintai..haha..Macam buat karangan darjah 6 lak rasanya.Ok.Tengok je tajuk entry kali ni macam seronok and fun je bunyi dia kan?..(musti korang cakap huh?..sambil buat muka pelik..lantak la..ade aku kesah?..haha). Pada 5 ogos 2011 bersamaan puasa yang ke-5, aku kena la duduk rumah sebab tak keje hari sabtu and ahad. Disebabkan badan terutama perut and tekak aku dah biasa dengan suasana sejuk kat opis macam duduk dekat adelaide..(hehe..macam kenal jek kat mana ni)..So..Bila aku duduk rumah hari sabtu and ahad ni,perut aku and tekak aku berubah dengan drastiknye..Memberontak tak tentu pasal..sherammmm ni..hee..ibarat ditelan mati emak, diluah mati bapak..(suka hati aku la nak letak peribahasa apa pon..wek!)..Oleh yang demikian, satu hari suntuk tu badan aku tak bermaya macam maya karin..(eh..tak ada kaitan ke?ada maya2 tu..boleh kan?so,korang jawab la..boleh bah kalau kau)..Oleh sebab tak bermaya macam adam maya, aku tidur je lepas aku tolong mak aku..hee..

So, pada mula nya semangat aku berkobar-kobar nak tolong mak aku kat dapur..aku pun bangun la seawal jam 11..Awal kan?..Awal la tu dari korang..hehehe..Lepas aku mandi hadas dari semua kotoran-kotoran yang ada kat badan aku, aku pon ke dapur mak aku yang comey lote tu..Mula-mula mak aku suruh goreng kelapa untuk dibuat kerisik..Ala..yang nak letak dalam nasik kerabu tu..tak pernah makan?..Bukak puasa esok try beli nasik kerabu..Kalau takde jual kat sana, meh tempah dengan aku..Aku hantar gune pos laju ok?..Dijamin sampai besok dalam keadaan basi..hahhaha..

After that..(aku memang suka campor kuah rojak bahasa ni..hee), mak aku suruh buat benda yang aku tak pernah dan aku akan buat lepas ni sebab ni dikira peberet aku gak la..Menurut bahasa sabah la kan..Bende yang paling manang ialah tumbuk-menumbuk guna lesung batu dengan anaknya..Perh!!Nikmat gila bila aku buat bende ni..Masa tu pulak aku tengah ber"bulu" dengan seorang mamat ni..Ape lagi..Memang best la aku tumbuk lesung batu tu kan?..Muka dia terpampang di dalam lesung batu tu..Aku tumbuk-tumbuk..Aku lenyek-lenyek sampai pecah la lesung batu tu..haha..hiperbola la sikit..Tapi memang tak pecah pon lesung batu tu..Korang jangan ternganga lak mulut tu bila dengar macam tu..Kalau pecah betul-betul, memang kalah la Mr.Fumakila tu kan..heee...So,pesanan aku untuk sape-sape yang gune mesin blender tu..Hentikan la..Takde kepuasan pon gune tu..Gunalah lesung batu cap ayam-ayam saja..haha..

Al-maklum la disekian kalinya aku nak beritahu seluruh umat islam bahawa dekat Labuan, Sabah, and Sarawak bukak puasa awal iaitu 6.30 petang..eh..malam kot..huhu..So, masak-memasak ni memang kena dari pukul 12 lagi..Kalau dekat semenanjung buat macam ni, memang banyak la orang fitnah kita tak puasa..so,jangan amalkan ye..hee..Banyak sangat rasa nya aku membebel malam ni..so,lastly,aku nak kongsi pengalaman buat popia. musti korang cakap."Ala..bende ni semua orang tahu buat..tak yah cite pon takpe.membazir je tulis.."..so what?..ni blog aku..luahan dan nukilan cik Loly Lala Suhaila (LLS)..So..kalo taknak baca tu tak payah bazir klik2 sini ok?.tet..Balik kepada popia aku tadik, memang aku semangat la nak buat sebab dekat sini popia dia macam bukan popia.macam popeye..kurus kering..lepas tu ada ke letak isi kubis je..ish2.memang aku tak beli la lepas tu kan..tu yang balas dendam buat sendiri tu..

Ok la..tu je la aku nak cite..betapa seronok nya aku kat dapor mak aku untuk hari sabtu and ahad..So, aku harap aku akan berseronok lagi untuk sabtu and ahad akan datang dengan macam-macam pengalaman yang lagi menarik..heee..Selamat Berpuasa Semua..rajin-rajin lah ke dapur tolong mak ye..hee...

(Berapa banyak so da?..Ade aku kesah?..tak kan?hee..)



2 comments:

lylalittle on August 8, 2011 at 11:03 PM said...

uisy..ponat la eden bace~
hahaha...tahniah2....jgn arini je...esok2 pn tlg jugak...hahaha... ;D

whitechocolate on August 8, 2011 at 11:07 PM said...

haha..lme xbebel..windu plak..hee..ok2..ko pon sme..

Post a Comment

 

Pelangi Cinta Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei