Followers

Sunday, July 22, 2018

Things happen in past 3 years.

Membebel dari whitechocolate at 6:36 PM
Assalamaualaikum w.b.t. Last update tahun 2015 kan? Dah dekat 3 tahun juga tak tulis blog. Harini 22/07/2018, Ahad, jam 3.35pm aku berniat nak teruskan memblog.

Kenapa aku tiba-tiba nak tulis blog ni? Sebab tiba-tiba je aku rasa nak usha blog ni. Bila baca balik apa yang ditulis, macam-macam perasaan ada. Lawak, happy, sedih. Macam-macam jadi sejak 3 tahun lepas. Ada cerita happy. Ada cerita sedih. Kita mula dengan cerita sedih dulu la.

1) Putus kawan
    Dulu aku ada seorang kawan baik. Sekarang dah jadi ex dah. Nama dia start huruf M. Memang sangat rapat since zaman U lagi. Kemana-mana berdua. Macam belangkas dah kami dua. Kadang-kadang macam pakwe makwe pula. Kerja satu tempat, rumah duduk sekali (time ni bujang lagi la). Memang pergi mana-mana berdua. Paling tak boleh lupa dia kenalkan aku dengan satu game ni. Clash of clan (COC) nama dia. First aku cakap "Amenda la game kau main ni? Tak best langsung.". Then dia suruh aku download. Lepas dah download dia ajar cara nak main. Dah pandai terus aku addicted main. Macam orang hisap ganja pula kalau main game ni. Maksud aku dia punya addicted tu boleh sampai tak tidur malam. Makan pon hold dulu. Settel game ni dulu. Sampai tempat kerja pon kau tak nak berhenti main. Bila exec kau keluar ada meeting or keluar mana-mana la kan, tangan masing-masing pegang fon. Pen, kertas semua terbang entah kemana. Yang bestnya kawan aku ni berjaya hasut staff-staff situ merangkap kawan kerja kami la. Satu tempat addicted main. Siap buat group sendiri. Hahaha. Bagus dia punya perangai satu ni. Pandai pengaruh orang. Hehe. Okay back to how kami boleh putus. One day, ditakdirkan dia jatuh cinta. At that time aku memang dah ada bf. Dia je single. Then datang la seorang mamat ni(dah jadi suami dia dah pon) couple dengan dia. Okay. Dari situ dah boleh nampak perangai dia slow-slow berubah. Tak nak membawang banyak-banyak. Jadi nak dijadikan cerita one of my U friends macam biasa sakat dia. Macam zaman dulu-dulu time dekat U. Dia terus touching dan left group. ????. So kami-kami dalam group speechless la because before this dia boleh accept je. Kira anggap benda tu lawak la. So aku assume since dia rasa dia ada bf yang boleh ada dengan dia masa susah senang then dia left la. But masa tu aku dan dia je yang bercakap. Dengan yang lain memang tak la. Aku banyak kali dah si D tu main-main je. Don't take it serious la. Aku pujuk dia kawan balik dengan yang lain. Macam biasa kedegilan dan keegoaan dia lagi tinggi dari dia. Aku pun dah penat then aku pula yang ambik keputusan left group yang dia ada. Start from that kami dah putus kawan. Pernah tak mintak maaf balik or nak berbaik-baik semula? Gila tak pernah. Semua pernah try. But then ego dia macam biasa. Lagi tinggi dari dia. Tapi dekat socmed kami still ada friend dengan dia. One unlucky day, my friend P kahwin. Kami semua jadi bridesmaid. P ada ajak juga dia but seen je la. So, we just teruskan macam biasa. Macam nothing happen la. Jadi bridemaid untuk kawan kami si P. Ada pulak kawan aku si T tag dia dalam gambar kami. Dont know what her motif masa tu. Maybe dia nak pujuk dengan cara macam ni kot??. I've no idea. After that si M ni terus unfriend kami dekat socmed. So kami dah tak boleh nak stalk dia (even lepas dia senyap tu kami still nak tau perkembangan dia). Yela. Kawan dah lama. Macam kalau putus cinta. Mesti nak stalk ex kan? Sampai sekarang we lost contact dengan dia. But on March haritu kawan aku si Y nak kahwin. Dia ada ajak dekat fb messenger. Mula-mula tak reply. Then after beberapa hari dia reply "Tahniah Y". Kami pon fikir dia mungkin dah cool down. Tapi tu je la last contact dengan dia. Sekarang senyap tanpa berita. And for update dia dah kahwin.

Ok lah. No 2 kita sambung nanti pula ye. Sampai sini dulu. Assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment

 

Pelangi Cinta Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei